Di sini senang..di sana senang..di mana-mana hatiku senang

Image hosted by   Photobucket.com

Assalamualaikum & salam sejahtera

Hari ini hari yang menyenangkan. Alhamdulillah.
Seawal jam 9.00 pagi, saya sudah menunggu giliran di sebuah klinik di Pusat Perubatan UKM atau dulu dikenali sebagai Hospital UKM. Ini temujanji follow up yang ke-3. Setelah kali pertama di bulan Januari tahun sudah, saya hadir secara berkala ke klinik ini. 3 bulan, 6 bulan dan InsyaALLAH 8 bulan ke hadapan.

Prevention is better than cure. Sungguh.

"Hurmm...I see nothing here"
"Good. I really hope to hear nothing rather than anything"
"Yes, You're right"
Laughing ^________^

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...praise to Allah

Nota Kaki: Saya amalkan ini:-
[21] Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya.
[22] Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dialah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[23] Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya.
[24] Dialah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk; Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya); bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya; bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi dan Dialah Yang tiada bandingNya, lagi Maha Bijaksana.
  
Nota Kaki 2: Saya mahu belajar seni memikat. Memikat individu sekitar supaya mengenali Islam. Tadi, saya kalah kepada masa ketika berbicara dengan Sukarelawan Kaunselor aka Pendakyah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Makhluk bagi komen