Burned!

Image hosted by   Photobucket.com 

Assalamualaikum & salam sejahtera

Hurmm...wangi! 

I just thought to write about how sweet is my room smell. No matter how it is messed, the Teddy's Dream Aromatherapy Oil which I bought couple months ago helped me a lot to keep me relaxed.

Burned!

Instead of making room smell good & sweet, I almost burned my room an hour ago!

Semalam, saya mengelap sisa kotoran di bahagian dalam dalam keadaan lilin masih menyala. Unfortunately, the cotton pad was caught by fire. Sekali dua hembus, dua-dua padam. Sebahagian cotton pad yang tidak terbakar saya tinggalkan saja di dalam. Hurmm, kerja separuh jalan.

Lewat petang tadi, saya nyalakan lilin yang baru, tambah air dan beberapa titik Teddy's Dream. Bau yang sangat menyenangkan mewangikan bilik kecil ini. 

Sebelum solat maghrib, saya sedar ada cat yang cair betul-betul di atas lilin yang menyala. Mungkin kerana nyalaan lilin terlalu rapat dengannya. I just ignored. Ketika mahu mengambil Al-Quran, baru saya perasan bahawa seluruh burner tersebut sedang terbakar! Api semacam sedang berusaha menjilat barang-barang berhampiran.

Tidak!!!

Cepat-cepat saya jauhkan barang-barang yang berdekatan. Boleh pulak menung. Nak buat apa ya? 

Purr...sembur air. Mak, makin besar api! 
Hah, jangan bagi oksigen. Tutup dengan bekas. Alamak, bekas plastik!
Ok ok...ambil gunting, tarik keluar lilin, letak atas lantai.
Perlahan-lahan, api makin kecil.
Fuhh...Alhamdulillah

Nampak gayanya lepas ni, saya perlu lebih berhati-hati. Yang terbaik, pindahkan burner ke tempat lebih selamat. Make sure, there's no cotton pad or what ever things that easily burn left behind. And always check for melted paint (cat mengandungi minyak bagi membolehkan ia 'sebati'). 

I guessed, I just been lucky this time... Alhamdulillah.

Guna yang kat bawah ni best jugak, kan?

Ada 'bran'? ^__*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Makhluk bagi komen