Banyak bulan antara bulan, Tidak sama bulan puasa;


Banyak bulan antara bulan, Tidak sama bulan puasa
Banyak Tuhan antara Tuhan, Tidak sama Tuhan Yang Esa
Banyak pujaan antara pujaan, Tidak sama Tuhan Yang Esa

"Orang yang tidak bisa mendapatkan air satu gelas di musim hujan,
Akankah dia bisa mendapatkan air di musim kemarau?
Ke mana sahaja ni orang...?
Seperti itu jugalah jika ada seseorang tidak mendapatkan
Rahmat ALLAH سبحانه وتعالى di bulan Ramadhan,
Jangan pernah berharap Rahmat ALLAH dibulan-bulan yang lain...
Kerana ini adalah bulan selama 30 hari penuh,
turun cucuran hujan Rahmat dari ALLAH سبحانه وتعالى"
Hubabah Halimah al-`Aydrus merupakan pendakwah bebas dan telah mendapat pendidikan di Darullughah Wadda'wah, Bangil Pesuruan Indonesia, Attauhidiyah, Tegal Indonesia, Alanwar, Rembang Indonesia dan Daruzzahra, Tarim.


Beliau sering diundang untuk memberi ceramah di seluruh Indonesia, Malaysia, Singapura, Oman dan Yaman, Beliau mempunyai pengajian ruitn setiap hari di Jakarta dan pernah menjadi tenaga pengajar bagi wanita-wanita di Tarim Hadratmaut, Yaman.


Selain seorang Pendidik, Pendakwah dan Motivator, beliau juga merupakan seorang Penulis. Hasil karya beliau yang diberikan tajuk "Bidadari Bumi" merupakan buku bestseller (www.bidadaribumi.com)


Nota kaki 1: Saya memasang niat untuk mendengar dan membaca syarahan2 beliau. Sudah lama tidak mendengar syarahan sebegini daripada para asatizah. Terima kasih Syeikh Abdul Mannan Jusoh@Anik kerana memulakan salam perkenalan Angah dengan beliau.

Nota kaki 2: Tahniah untuk Ustaz Tarmizi Haji Ali atas kemenangan AQ 4 malam tadi. Melihat dan mendengar bacaan beliau nun di tingkat paling atas dewan PICC. SubhanAllah, melihat idol2 muslim ini dikelilingi para 'peminat', moga2 lebih ramai lagi idol2 muslim muncul untuk memimpin anak2 muda ke jalan Allah.

Nota kaki 3: Teringatkan mahasiswa Qiraat Al-Azhar; Ustaz Muhammad Hafiz Jusoh@Alang. Hairan ya, sampai sudah habis mengaji qiraat pun kakaknya ni tak pernah mendengar bacaan berlagu beliau. Cemana tuh? Sape nak jawab? eK Ekeke...empunya badan dah bela diri. Tak de rasa nak test sore ke Lang?

4 ulasan:

  1. ape kaitan qiraat dengan bacaan berlagu? ana tak ngaji langsung pasal tarannum, mujawwad kat mesir ni. memang tiada madah dalam imtihan pon. dalam AQ tu, retorik semata. Jangan faham bahawa orang yang belajar Qiraat pandai Tarannum, mujawwad, bacaan berlagu. Tiada kaitan. Ia memang 2 ilmu yang berbeza.

    BalasPadam
  2. haha...wane gamok nie ngah?alang kuor dah nie...mmperbetulkan statement yg kite2 slh sngka..hehe

    BalasPadam
  3. paklang85, oooo iiii cccc...br le i tau =P (aniko dh sohat ke? Ada jenguk dia?)

    annur, kalu ye tilawah pn gamoknya semput kt perut teh ekeke...

    BalasPadam
  4. cet! timbang semalam turun 5 kg. sgguh ku xsangka, dlm makan byk2 trun jgk dari 93kg. cuba menten pahni xmakan nasi. target slim utk dua event. raya n graduation day! (n_n)

    nk berlatih suara nih. baru nk stat tarannum koho2. Ya Allah, kurniakan daku suara baru yg lebih merdu <3

    BalasPadam

Makhluk bagi komen