Masanya telah tiba



Saya masih di awang-awangan tika dikejutkan oleh teman lab untuk mendaftar semester 4 which is these will be my final sem as master's student.

Semester terakhir ini memerlukan seluruh perhatian dan konsentrasi untuk menghabiskan kerja-kerja makmal yang masih bersisa dan menyiapkan manuskrip jurnal serta penulisan tesis.

Sementara itu, semester ini poket akan sentiasa nipis dek kerana telah berakhir musim pemberia elaun. Hmm, entah berapa lama saya boleh bertahan di bumi KL dengan duit simpanan.

Yang pasti, saya masih tercari-cari rentak untuk menulis dengan serius. Barangkali setelah barang keperluan itu saya beli (secepat mungkin). Saya masih meneliti laptop mana yang patut dimiliki. Ciri-ciri yang mesti ialah; ringan fizikalnya, besar ruangannya, nipis duitnya (must be <3K)

Kawan-kawan ada cadangan? Bantu saya.

2 ulasan:

  1. fuh..last sem doh kak ngoh.pah ni blh la smbg phd pulok.apply scholarship mari sini.byk uni sini bgs2 utk biotech, biology etc..lecturer scheme pon byk kan kat msia.baru ni pon ada org ump mari sini recruit final year student yg nok jd lecturer smbg bljr.

    BalasPadam
  2. aish phD tu simpan dlu la...kena bkhidmat dlu...sian ke ibu kg nung...doa2 la ang utk kngah ni, moga2 blh keje area tganu...mdh nk tgk2 jg2 ibu adik2

    BalasPadam

Makhluk bagi komen