Selamat memimpin sahabatku

Rasa bersaudara menggagahkan saya berkereta, turun ke selatan menuju Pasir Gudang. Bertiga bersama adik-adik, kami bermusafir mengenderai Kancil seorang teman. Agak gusar mulanya, memandangkan Si Kancil kekadang mengeluarkan asap berkepul-kepul ke dalam ruang dalam. Namun, ditakdirkan setelah sesat beberapa kali, kami selamat menunaikan tanggungjawab memenuhi jemputan kahwin sahabat.

Sahabat bernama Azri, yang selalu menjadi mangsa perli dan kutukan saya. Juga sahabat yang sering memperlekehkan keupayaan saya bersilat. Selain sering saya 'kenenkan' dia dengan seorang lagi sahabat. Rupanya jodoh tercatit bukan untuk mereka berdua.


Sekadar termampu, saya hadiahkan sebuah buku untuk dia dengan iring doa






" Semoga Allah memberkati kamu berdua dan menyatukan kamu berdua dalam kebaikan"

Moga dia dan pasangan bersama-sama terbimbing ke jalan yang diredhai Ilahi, ameen.






Seminggu sebelum kami

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Makhluk bagi komen